BP
BP britanska je firma sa dugom istorijom i sigurno je jedana od najprepoznatljivijih brendova na svetu. Ona ima više od jednog veka dugu istoriju, a od svojih početaka kompanija je uvek tražila nove izvore nafte i ostalih energetskih izvora. Priča je počela na samom početku 20. veka kada su pronađena prva nalazišta nafte na području Perzije. Nakon pronalaska bogatih izvora, kompanija, tada poznata pod imenom Anglo – Persian Oil Company, koja će kasnije biti preimenovana u BP, ušla je u posao i postala jedan od glavnih igrača u traženju i crpljenju nafte na tom području. BP je prvo bila linija proizvoda, pre svega ulja za vozila koja su se ubrzo nakon crpljenja nafte počela proizvoditi, tačnije u opticaj su dospeli 1917. godine, a posebno je zanimljivo da se ta linija proizvoda prvo nazvala 'Palm Tree Oil', no zapravo se radilo o enigmatskom nazivu koji je veoma brzo preoblikovan u BP, što je zapravo skraćenica od British Petroleum.
Poslednjih nekoliko godina kompanija mnogo ulaže u obnovljive izvore energije, pre svega u vetro elektrane i solarne elektrane. Na primer, na Filipinima su izgradili solarni način proizvodnje električne energije za mnoga siromašnija domaćinstva. Kompanije je takođe bila odgovorna za veliki izliv nafte i ekološku katastrofu u Meksičkom zalivu 2010. godine i od tada radi na popravljanju štete koliko je to moguće.
BP obezbeđuje svoje kupce transportnim gorivima, energijom za toplotu i svetlost, mazivima koja omogućava kretanje motora i petrohemijskim proizvodima (sirovinama za boje, odeću, ambalažu itd.). Organizacija kompanije BP pokrenuta je tako, da svoje proizvode i usluge isporučuje ljudima širom sveta u trenutku kada su im potrebni. Kako bi sve teklo neometano, kompanija je podeljena na 2 jedinice: Upstream i Downstream. Upstream vodi računa o aktivnostima vezanim za naftu i prirodni gas (istraživanje, razvoj i proizvodnja), a Downstream pruža uslugu servisiranja za korisnike i proizvode (goriva, maziva i petrohemikalije).
BP je jedna od najvećih međunarodnih kompanija na tržištu nafte i prirodnog gasa. Zapošljavaju više od 80.000 ljudi u 80 država širom sveta. Njihovi projekti i operacije stvaraju nova radna mesta i čine nova ulaganja u zemljama širom sveta. Njihov cilj je da kreiraju vrednosti iznad količine na tržištu nafte i plina. Sledeći jasne prioritete, aktivno upravljajući kvalitetnim portfolijem i koristeći raznolike mogućnosti, na dobrom su putu za ostvarenje svog cilja. Kako su sigurnosne vrednosti, poštovanja, hrabrost i izuzetnost na visokoj na lestvici, to se odražava i na njihove svakodnevne akcije i rad kao i odluke koje pokreću kompaniju na njihovom putu. U njihovim redovima su talentovani ljudi iz različitih oblasti, koji im omogućavaju daljnje obrazovanje i lični razvoj. Samo na taj način kompanija može rasti i steći reputaciju i zacrtati svoj put ka uspehu.